Trenerzy i instruktorzy zachwalają też, że ruch wspomaga funkcjonowanie organów wewnętrznych i układu odpornościowego.

Sport może przyczynić się więc do poprawy jakości naszego życia – zaniedbany kręgosłup czy nadwerężone nieergonomicznym traktowaniem nadgarstki upomną się o swoje prawa bólem i poczuciem dyskomfortu, jeśli nie od razu, to za jakiś czas. Warto więc, nie czekając, zadbać nie...

Nie zapomnijmy jednak zasięgnąć najpierw rady u specjalisty, np. wykwalifikowanego trenera, co do sposobu uprawiania sporu, częstotliwości i rodzaju właściwej dla nas aktywności. W przeciwnym razie, ćwicząc np. zbyt intensywnie, narazimy się kontuzje, a nawet kłopoty z układem krążenia.

Co ważne, przy pomocy ruchu możemy zadbać nie tylko o zdrowie, ale także o samopoczucie. Wysiłek fizyczny sprawia, że mózg produkuje endorfiny. Właśnie z tego powodu po biegu czy wspinaczce w górach czujemy się „lepiej”, mimo zmęczenia. Ruch to też dobry sposób na odreagowanie stresu związanego z pracą, który pozwala skierować nasze myśli na inne tory.

Lato to dobry czas, żeby zacząć się więcej ruszać – pogoda sama wygania nas na spacery czy wycieczki rowerowe. Warto wykorzystać ten letni zryw, ale i zacząć myśleć o tym, jak zaplanujemy sobie aktywność podczas chłodniejszych miesięcy. 

Copyright 2010 - 2017 by Galeria Fordon. All rights reserved.
Projekt i wykonanie: Strony Internetowe REMEDIA